Salı, Ağustos 16, 2005

Yepyeni albümler

Merhaba,

Dün programdan önce bir sürü işim çıktığı için blogu güncellemek bugüne kaldı. Önce arabamı cumartesi parkettiğim yerden almak zorunda kaldım, arkasından da kedimi veterinere götürdüm, ancak öğleden sonra işe döndükten sonra ise tüm zamanımı işimi yoğunlaştırmak zorunda kaldım.

Gelelim dünkü programın içeriğine; Geçen hafta boyunce çeşitli müzik otoritelerince iyi eleştiriler almış yeni albümleri indirmiştim. Pazar günümün ise tümünü bu albümleri dinleyerek geçirdim ve bunlardan 18 şarkılık bir derleme yaptım. Böylece bana programda kullanmak üzere iki haftalık malzeme çıktı. Bu derleme albüm içerisinde seçtiğim parçalar ise bu haftaki programı oluşturdu.

Öne çıkan isimler arasında dünya müziği kategorisine girmesine rağmen reggea sounduna yakın parçalarıyla Amadou & Mariam, Amerikalı singer-songwriter Joseph Arthur'un son albümünden bir şarkı, daha evvel Munich isimli singlelarını yayınladığım Birmingham'lı topluluk The Editors'un çıkış albümünden All Sparks ve Manchesterlı topluluk My Computer'in ilginç çalışması The Boy I used to be 'yi sayabilirim.

Bunların dışında Death Cab'in ay sonunda çıkacak yeni albümü ise gerçekten çok güzel olmuş, bu hafta albümün açılış parçasına yer verdim.

The Knitters ise haftanın en ilginç gruplarından birisi. 1985'de ilk albümlerini çıkardıktan sonra bütün grup elemanları kendi yollarına gitmiş. İkinci albümlerini ise tam 20 yıl sonra çıkarmışlar. The Modern sounds of the Knitters isimli bu albümde ise yeni parçaların yanı sıra hem bazı kendi eski parçalarını hem de bazı klasikleşmıi parçaları yorumlamışlar. Bu albümden de ilginç bir yorum Born to be Wild dinledik.

Akşamın sürprizi ise Alara'nın getirdiği bir Feist şarkısı oldu.

1. Amadou & Mariam - Senegal Fast Food
2. Frank Black - I burn today
3. Joseph Arthur - Can't Exist
4. The Editors - All Sparks
5. The Rakes - Work work work (Pub Club Sleep)
6. The Knitters - Born to be wild
7. Death Cab for Cutie - Marching Bands of Manhattan
8. My Computer - The boy I used to be
9. Royksopp - What else is there
10. Brakes - All Night disco party
11. Feist - Inside and out

Sevgiler,

Haydar

2 yorum:

Alara dedi ki...

I must object, sir:

My Computer is from Manchester

tsk tsk

ehaydar dedi ki...

thanks lady,

I've fixed it.